אחרי עסקת מובילאיי: בקרוב – הפחתת מיסים נוספת

    אבי יעקב 1 Comment on אחרי עסקת מובילאיי: בקרוב – הפחתת מיסים נוספת

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון הודיעו היום כי בעקבות ההישגים הכלכליים של מדינת ישראל בשנה האחרונה, יגבשו מתווה משותף להפחתת מיסים

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Miriam Alster/FLASH90

    שעות לאחר שאינטל הודיעה על רכישת מובילאיי, הודיעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון כי שוחחו ביניהם וסיכמו כי בעקבות ההישגים הכלכליים של מדינת ישראל בשנה האחרונה, רצונם בהמשך עידוד פעילות המשק לטובת אזרחי ישראל, יגבשו מתווה משותף להפחתת מיסים.

    עדיין לא ברור כלל מה יהיה היקף ההפחתה במיסים – ועל אלו מיסים מדובר.

    שר האוצר כחלון אמר כי "בשנה האחרונה הכלכלה הישראלית שוברת את שיאי הצמיחה, הנתונים הכלכליים שלנו מעולים ומגיע לכל אזרחי ישראל ליהנות מפירות העבודה הקשה".

    נציין כי עסקת אינטל-מובילאיי עשויה להכניס כ-4 מיליארד שקל מיסים.

    אבל לא כולם קיבלו את ההודעה על הפחתת המיסים בברכה.

    ח״כ עמיר פרץ על מדיניות הורדת המסים עליה הכריזו ראש הממשלה ושר האוצר: ״ישראל ממשיכה להיות מלכת הפערים החברתיים וממשלת ישראל ממשיכה להיות אטומה ואדישה לחלשים בקרבה. את העודפים בגביית המסים יש לנצל לטובת השירותים החברתיים שקורסים ולהעניק אותו לקשישים נזקקים או להקלת הלחץ בבתי החולים”.

    יו״ר סיעת מרצ, ח״כ אילן גילאון, תקף את כוונת רה״מ נתניהו ושר האוצר כחלון להוריד מסים, ואמר: ״נתניהו וכחלון מריחים בחירות באוויר ורוצים למכור לציבור מצג שווא כאילו הם רובין הוד כשבפועל הם ממשיכים באותה מדיניות ערלת לב של מתן הטבות לעשירים, והנצחת עוניים של המוחלשים בישראל. עד רגע זה גם נתניהו וגם כחלון התחמקו מלמצוא מקורות תקציביים להעלאת קצבאות הנכים לגובה שכר המינימום, ולצד זה ממשיכים פעם אחר פעם להיכשל בטיפול במשבר הדיור, בשיקום הדיור הציבורי, בהעלאת קצבאות הזקנה ועוד, ואילו כל עניינם הוא הורדת מס חבריהם בעשירונים העליונים. זו ממשלה שאין לה אופק חברתי, אין לה אופק כלכלי ואין לה אופק מדיני, ועל כן היא צריכה ללכת הביתה ויפה שעה אחת קודם.״

    ואילו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג קרא לנתניהו וכחלון להפנות את כספי המס מעסקת מובילאיי לתכנית חירום להצלת הרפואה הציבורית.

    יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בתגובה לכספי המס אותו תקבל המדינה מעסקת הענק בין מובילאיי לאינטל: "הבוקר מדינת ישראל קיבלה למעלה משלושה וחצי מיליארד דולר ואת המקור התקציבי לנושא הבוער ביותר בישראל והמוזנח ביותר שנוגע לכל בית וכל משפחה בישראל – מערכת הבריאות הציבורית בישראל.

    כספי המסים מן העסקה המבורכת יכולים להביא לטיפול מלא ומקיף במערכת הבריאות הישראלית הקורסת – בביטוח סיעודי ממלכתי לכל אזרח, בהגברת הפיקוח ואיכות החיים בבתי האבות, בהשלמת המחסור הקשה במיטות בבתי החולים, בסבסוד טיפולים יקרים במחלת הסרטן, בקיצור תורי הענק בחדרי המיון וקיצור ההמתנה לניתוחים, ברכישת מכשירי MRI בפריפריה וסגירת גרעונות הענק של בתי החולים כמו הדסה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ובינתיים אסרתם על העלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום, הצעה שהייתה אמורה להציל את חייהם של נכים רבים שאינם יכולים לעבוד. זאת למרות שעלות ההצעה להשוואת קצבאות הנכות של נכים עם 100% אי כושר לעבודה לשכר המינימום נמוכה בהרבה מכל המתנות שאתם מחלקים כעת לאנשים אמידים. זה פשוט בלתי אפשרי שהחיים עצמם יהיו חשובים פחות מהמקורבים לממשלה ובעלי ההון.